Träningsplanering och första simpasset på länge

Jag träffade coach Micke nu i veckan där vi diskuterade träningsupplägget inför den här grundsäsongsträningen. Jag har nu ett jättebra upplägg som jag har tänkt att försöka följa. Jag ser verkligen fram emot höstens/vinterns alla träningar.

Även Emma var med när jag och Micke diskuterade träningsupplägg och någon gång under allt snack kom vi tre fram till en jättesvår, men jättebra utmaning för oss. Den här utmaningen går ut på att man inte får äta godis, glass, chips, läsk, kakor, fredagsbulle på jobbet. Även andra sådana här sötsaksfrestelser ingår i reglerna. Helt i linje med mitt nya liv sen i måndags.

Det som däremot är tillåtet är popcorn, pucko av någon andledning samt energibars och energidryck. För att man inte ska kunna käka bars som godis får de bara ätas under träning och tävling och där pulsen lägst är 120 slag per minut 🙂

Tävlingen avslutas när det bara är en person kvar som klarat att stå emot alla dessa sötsaksfrestelser. Priset är inte helt spikat ännu men förhoppningsvis är det värt mödan.

Efter middagen med Micke och Emma drog vi alla tre ner till eriksdalsbadet och körde ett simpass med Stockholm city triathlon. Det var mina första simtag på riktigt länge. Totalt blev det 4000 meter. Simmade till och med 1300 meter innan själva passet började.

Huvudserien på passet var 16×100 start 1.50. Första hundringen gick riktigt bra då jag simmade bra och fick mycket vila men redan under andra hundringen bonkade jag (gick in i väggen). Det var så tungt kan jag lova men jag kämpade mig igenom allihopa! Mot slutet fick jag inte ens 10 sekunders vila. Så slut som jag var då var länge sen jag var sist. Tack Micke och Emma för en jättetrevlig kväll!

Härligt att vara igång! 

No related posts.

0 reaktion på “Träningsplanering och första simpasset på länge

  1. Det låter kanon att du är igång igen Alex, härligt att höra att du tagit itu med matbiten också och jag hoppas att det funkar att äta frukost. Det är ju, som du säkert hört dig less på, det viktigaste målet på dagen.16×1000 låter ju riktigt tungt 🙂

  2. Thomas: Det är jättehärligt att känna att man är igång igen. Jag har insett att frukost nu är ett måste om jag ska orka med all träning och så. Jag var lite trött när jag skrev det där inlägget, jag menade såklart 16×100 meter 🙂 Sen är man väl lite van sen löpningen att intervallerna är 1000 meter och inte 100 som det var denna gång

  3. Alltså, vad skiljer Pucko från andra sötsaker? Sen en liten passning när det gäller popcorn, de innehåller lika mkt kcal/100 g som chips, så det är inte så nyttigt som man kanske kan få för sig. Speciellt inte micropopcorn (öppna gärna en opoppad påse och kolla in hur det ser ut inuti ;))Men hursomhelst – bra initiativ! Nu kan ni ju haka på Krutgubbens kak- och godislöfte 🙂 http://www.krutgubben.net/blogg/index.html

  4. Odda: Bra idé! Jag försöker slänga upp det nu senare idag. Emma: Va kul att du tycker bloggen börjar bli bra nu 🙂 Hur går det med utmaningenZandra: Micke hävdade bestämt att vi var tvungna att få dricka pucko och Emmma hävdade precis samma sak med popcornen. Jag är inte så mycker för popcorn eller pucko så jag borde klara mig. Jag ska lätt haka på Krutgubbens kak- och godislöfte.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *