Fler gymvideos

Jag fick rätt så mycket bra respons av folk efter att jag förra veckan la upp en del videoklipp på några av de övningar jag och Johannes körde på gymmet. Därför tog jag såklart med mig kameran även denna gång då det vankades gym.

Vi håller fortfarande på och tar fram övningar och ändrar om för de olika passen vi kör, så programmet är inte helt spikat ännu.

Vi inledde med dessa fyra övningar. När man är klar med första övningen går man direkt över till andra övningen, när man är klar med den så går man direkt över till först tredje och sen till fjärde. Som vanligt så kör vi så många reps som möjligt på varje övning, ingen vila mellan de olika övningarna och totalt fyra set.

Raka kettelbell-svings
Armhävningar med boll
Kettlebell – rakt upp och ner
Pike

 
Sen efter dessa övningar körde vi mer mage/rygg. Däribland vanliga situps, rygglyft och denna trevliga övning som min brorsa tipsade mig om. Den tar rejält kan jag lova.

Mage på pilatesboll vid ribstol
Avslutningsvis så körde vi som så många gånger tidigare vår plankantävling. Jag kände mig stark i både mage och rygg inför tävlingen men det här gången var det armarna som inte orkade hålla mig uppe. Jag började skaka efter typ redan 10 sekunder. Det måste berott på de där brutala kettlebellsövningarna. Jag stod hälften av den tid som jag klarade förra gången och förnedringen var total. 3-1 till Johannes. Faan han drar ifrån. 
Vad tycker ni om övningarna vi kör? Finns det något man kan förbättra? Är det någon som har tips på andra övningar som man skulle kunna göra?  

No related posts.

0 reaktion på “Fler gymvideos

  1. På styrkeprogrammet.se finns ett arkiv med hur många övningar som helst för alla muskelgrupper och till de flesta övningar finns videos så man kan se exakt hur de ska utföras. Rekomenderas!!

  2. Kul att du gillade sidan. Jag har faktiskt varit dålig på att själv plocka övningar därifrån. Kanske för att jag oftast glömmer bort dem. Minnet är inte så bra alla gånger. =) Men den övning för mage som jag känner mest hatkärlek till är absolut Fällkniven med pilatesboll. Den är brutal och ju långsammare man gör den desto värre är den. Hittade tyvärr ingen video på den men det är som en vanlig fällkniv fast du använder dig av en pilatesboll också. När armar och ben möts i luften flyttar du bollen från händerna till mellan fötterna och sen tillbaka igen när de möts nästa gång. Tänk på att göra den så långsamt du bara kan och pressa ner ländryggen ordentligt i golvet/mattan så du inte svankar. Jag lovar att den känns, jag har råkat skrika rakt ut flera gånger när jag kört den haha.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *